Bakgrunn

FB

tirsdag 18. desember 2012

All-Bran pinner

Som jeg skrev i dette innlegget kom jeg over en oppskrift som vakte min oppmerksomhet i et julemagasin. Små pinner med fruktkonfekt med innhold og ingredienser som jeg så for meg måtte bli godt. Så da må man jo prøve å lage de da. Jeg har kalt de for All-Bran pinner.


1. Hakk frukten i små biter
2. Samme med mandlene, del opp i små små biter
3. Alle ingrediensene oppdelt og klar
4. Bland alt det tørre sammen, ha så i fløte.
Tilpass konsistensen med hvetemel, litt etter litt

Siden jeg ikke har laget dette før så visste jo ikke jeg hvordan rett konsistens var. Men jeg synes det var litt vanskelig å forme til pinner i starten, så kan se for meg at noe mer hvetemel ville gjort det lettere. Jeg tok litt og litt masse i hånden og rulla så godt jeg kunne til pinner i hånden min. Men lett var det ikke, men igjen første gangen jeg lager denne oppskriften.

Stek pinnene på 175 grader i ovnen i 12-15 minutt til de er lett brune. Sett pinnene på rist og avkjøl. Når kakene er kalde er de klare til å ha sjokolade på. Smelt sjokolade i vannbad og dypp hver pinne i sjokoladen.


Sett på fat eller legg i kakeboks som jeg har gjort og oppbevar tørt og kaldt.

Når denne er i boks er mine sorter til jul ferdig for i år. Pepperkaker, iskonfekt, risboller, peppermynteknapper og julemenn.

Delfiakake som jeg laget ifjor dropper jeg i år da vi ikke skal ha så mye besøk i julen og noe sier meg at det meste ville stått i formen igjen når det var januar og kommet ned i min mage. Mulig det kommer tilbake igjen ett annet år.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.