Bakgrunn

FB

lørdag 22. september 2012

Laksepapillote

Laks er vel den fiskesorten jeg personlig liker best av all fisk. Man kan gjøre så mye godt med laks, og enkelt. Personlig er jeg veldig glad i å servere kokt laks med poteter, agurksalat og myyyye rømme. Men laks er ikke blandt favorittene til min mann. Men vi har likevel laks og pasta med ostesaus og dill som er en slager. Også denne gode lakseretten står på våre middagslister.

Nå har også lakserepertoaret blitt utvidet med enda en rett, som heter Lakse Papillote. Fancy ord som vistnok er fransk og betyr å pakke en rett inn i folie før den stekes eller grilles. Denne retten kommer fra Under 100 kampanjen til Rema 1000, oppskriften finner du her.

Dette trenger du:

1 pakke laksefilet
1 squash
1 purreløk (jeg sløyfet denne)
2 tomater
1 sitron


Del opp tomatene og squashen i tynne skiver

 

Bland tomaten og squashen med salt og pepper, saften av 1 sitron og litt kikkoman
(kikkoman står ikke i oppskriften, men jeg følte det passa godt til og det gjorde det)

Del opp 4 deler med aluminiumsfolie og fordel utover kjøkkenbenken.

Fordel grønnsaksblandingen midt på foliene.

 

Legg laksefileten oppå

Og legg på resten av grønnsakene på toppen. Fordel også "sausen" fra sitronen over.

 

Bruk ostehøvel for å skjære en snei av smør som du legger øverst.

Sett stekeovnen på 200 grader eller fyr opp grillen. Jeg hadde de i steikeovnen i 30 minutt, da var de akkurat ferdig. Oppskriften fra Rema sa 20 minutter, men da var de ikke ferdig hos meg hvertfall.

Server sammen med kokte poteter eller ris, eller hva du ønsker egentlig. Foccacia anbefales vist fra Rema, men dette har jeg ikke prøvd. Ser for meg en god grønnsalat vil passe godt også og tenkte å prøve det neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.