Bakgrunn

FB

onsdag 4. januar 2012

Enkel laksemiddag

Finn frem en skål, dressingmix fra Knorr. Fransk Dressing. Bland med litt olje og vann, jeg bruker ca halve pakken om gangen- bruker ikke korrekte mål på vesken- tar det litt på feelingen.

Del agurken med ostehøvel, dette fordi da blir alle skivene like tynne. Også går det mye fortere enn å skjære de opp med kniv.

 

Bland agurkene oppi dressingen og vips enkel ferdig agurksalat.

 
Ingrediensene til laksen er som følger.

- Laksefileter- jeg har ofte brukt frosne og ting de på forhånd. Men nå er det ofte ferske å få tak i og da er det bedre.
- Sitronsaft fra flaske
- Sitronpepper
- Rømme, det blir aldri bra laksemiddag uten rømme!!

Legg filetene i en ildfast form. Smør de inn med rømme. Sprut litt sitronsaft over, og krydre med sitronpepperet.

5-10 minutter inni mikro med plastfolie over (dette for å ikke sprute laks i hele mikroen)
Spørs på størrelsen og ikke minst tykkelsen på laksestykkene.

Serveres med kokte poteter, agurksalaten og rømme såklart.

God middag!

2 kommentarer:

  1. Så hyggelig med en ny leser!:)

    Søk på mercury vases, mercury candlesticks, mercury mary/madonna osv.. :) Her ligger det både gammelt og nytt fattigmannssølv, så vær obs!!!:)

    Mvh Marit

    SvarSlett
  2. Hihi;) 700 kroner er en helt normal pris for en gammel lysestake, men dette har jo med interessen og gjøre!:)) Mange flotte nyproduserte også hvis en ønsker det!:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.