Bakgrunn

FB

tirsdag 24. november 2015

Dorull diy

Julen nærmer seg med stormskritt og i dag er det akkurat en måned igjen til julaften. Jeg kom over denne enkle lille diy'en hvor en kunne bruke tomme dorullkjerner som jeg laget i helgen og vil dele med dere.


- Inspirasjonen hentet jeg i siste nummer av Rom 123.- 

Du trenger:

Tomme dorullkjerner
Stiftemaskin evt. tape

Begynn med å presse dorullene flate og klipp de opp i 6 like brede deler.


Stift sammen delene helt innerst mot bretten.


Har du ikke stiftemaskin eller ønsker å ikke se stiften kan du tape delene sammen.
Eller bruke papirlim eller limpistol om du har det. 


Når du har satt de 6 delene sammen får du dette.

Dorullblomstene har utallige bruksområder. Du kan henge tråd eller gavebånd på og henge de opp. Du kan også male de eller ta glitter på de før du setter de sammen. Du kan stifte flere sammen og lage små tallerkenunderlag (da må du bare passe på at alle er like høye) Du kan henge de på en papp-plate eller i en gammel ramme og bruke de som dekor. Eller som jeg trolig skal bruke de; til å dekorere julegaver med. 

Dette er så enkelt at du kan lage det sammen med barna. De kan male på delene på forhånd eller etterpå og de kan også pynte rommet sitt med de etterpå. Du må bare begynne å spare på tomme doruller i ukene frem mot jul og sette i gang å stifte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.