Bakgrunn

FB

onsdag 11. mars 2015

Oppgradert jenterom

At jeg er en ryddig person som liker system er ingen hemmelighet lenger. At datteren min på snart 6 år har nesten like stor interesse for å ha det ryddig er en bonus. Så når vi fikk kjøpt og skrudd opp en Billy bokhylle på rommet hennes for å ha mer system på lekene så kom det ikke som noe sjokk at hun klarer holde det like ryddig som meg.


Billy hyllen er perfekt på barnerom til å huse leker og bøker. Det var en bonus at også Lundby dukkehuset passet perfekt inni der. Ellers huser hyllen leker av stort og smått som en jente på snart 6 år leker med. 

En annen ting som ble kjøpt på Ikea var tre små Tjena esker med lokk. De har størrelse som er tilpasset Billy hyllene og smart etikett en kan skrive på hva som er inni. Til kun 15 kroner pr stykk er det enkelt å skape system hjemme.



Perfekt til småting som ofte blir liggende og slenge rundt på barnerom. At den var rosa kunne jo ikke passet bedre til dette rommet.


Like ved vinduet er det innredet en liten dukkekrok med bærebag, stelleveske, dukkeskap og noe av en trenger for å leke med dukker. Vimpelrekken har jeg kjøpt via Epla for lenge siden, sommerfuglene på streng er fra Ellos og de rosa gardinene er eldre modell fra Kid.


På andre siden av rommet er sengen og enda litt mer pynt. Barnehagebilde i ramme fra Ikea,  knagger i rosa som er kjøpt på Smak Barneklær og Interiør i Sandnes. Bildet med kanin har en venninne malt for meg og de rosa sommerfuglene er kjøpt på Ebay. 

Det er ikke bare snart 6 åringen som trives her inne, det er mye enklere og støvsuge og holde rent og et godt rom å være i for en liten jente!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.