Bakgrunn

FB

onsdag 21. januar 2015

Rengjøring av sølvtøy

Sølvtøy er ikke noe kjekt å pusse, men da er det godt å vite at det finnes en kjappere og enklere måte enn pusseklut og pussemiddel. Før jul leste jeg et tips om å bruke bakepulver i kombinasjon med aluminiumsfolie. Dette var et tips jeg ikke kunne la bli uprøvd så jeg satte i gang.

Fremgangsmåte:



Legg aluminiumsfolie i bunnen av en balje i plast. Legg over bestikket eller det du skal rengjøre. Dryss over godt med bakepulver til store deler av bestikket er dekket.

Hell over varmt vann og hør det bruser og ser ut til å koke. Du trenger ikke koke opp vann, du kan bruke det på så varmt som du får ut av springen.


Jeg måtte filme også så en kan se hva det er som skjer.


Etterpå var bestikket skinnende rent og klar til bruk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.