Bakgrunn

FB

onsdag 17. september 2014

Grove vafler

Ettersom vi nå i høst fikk skolegutt så prøver jeg å variere litt på hva som smøres med i matboksen i skolesekken. Kjedelige enkle skiver med hvitost på er ikke så veldig spennende, selv om gutten er fornøyd han og spiser det meste. 

Så jeg kom jeg på at jeg kunne lage grove vafler og fant denne

Oppskrift: 


  • 1 1/2 dl fullkorn hvetemel
  • 1 1/2 dl sammalt hvete, fin
  • 1 dl havregryn
  • 2 egg
  • 4 dl melk
  • 2 ss flytende margarin
  • 1/2 ts salt
  • 1/2 ts bakepulver



  • Blandes ut som vanlig vaffelrøre. Jeg har litt mer fett i for å forhindre at vaffelen sitter fast i jernet.


    Av denne oppskriften fikk jeg 6 vafler med mitt store vaffeljern med seks hjerter. 

    Jeg bruker steke disse til kvelds til barna, så får de hver sin vaffel i matboksen dagen etter. Jeg synes det er veldig godt med litt smør og brunost på disse vaflene.


    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar

    Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.