Bakgrunn

FB

torsdag 20. mars 2014

Stjernelenke diy

Jeg har den siste tiden brettet endel papirstjerner i 3D. Først brettet jeg bare og brukte de rundt om i interiøret blandt annet på lysfat. Men så fikk jeg for meg at jeg kunne jo lage min egen stjernelenke som jeg har kjøpt og har hengende på jenterommet som skrevet i -dette- innlegget.

Her har jeg brettet 12 stjerner i grått og sort i samme størrelse.

Du trenger:
papirstjerner
tråd til å tre de på
nål
saks
endedekor
(Jeg har brukt en akrylstjerne jeg hadde liggende)


Tre tråden inn på nåla og sy den gjennom midten av stjernene. Jeg har brukt hvit tråd som jeg hadde liggende, men kunne med fordel brukt sort eller grått som er fargen på stjernene jeg har laget.


Ikke klipp tråden før du har tredd på alle stjernene og du ser hvor lang du vil ha lenka. Jeg har rett under 10 cm mellomrom mellom hver stjerne. På enden ville jeg henge litt dekor og lette i skuffer og skap og fant frem en liten stjerne i akryl som passet fint.

Denne lenka kan du henge akkurat hvor du vil. Min har ikke fått en permanent plass enda, her er den bare hengt opp for å ta bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.