Bakgrunn

FB

fredag 14. februar 2014

Valentines day, Alle hjerters dag!


 I dag er det "Valentines day" ofte kalt Alle Hjerters dag på norsk.

"St. Valentinsdagen, på norsk også kalt alle hjerters dag, markeres 14. februar som en feiring av kjærlighet og romantikk. Dagen er først og fremst viktig i engelskspråklige land hvor den har fått et kommersielt preg og markeres ved kjøp av gaver og sending av kjærlighetsbrev eller -kort, ofte anonymt." (Fra Wikipedia)



De siste årene har denne dagen blitt større og større og handelstanden har mye med det å gjøre. Jeg er ikke så veldig for denne typen "Amerikaniserte" feiringer, men dagen og feiringen er vel kommet for å bli.

Det er mange enkle ting du kan gjøre for din kjære denne dagen.

- En god middag med godt drikke, en deilig stekt biff med rødvin til f.eks. Eller dere kan gå ut å spise.

- Du kan sende et nettkort med personlig hilsen fra eks 123greetings

- Du kan lage et enkelt personlig kort med eks et rødt hjerte og skrive "elsker deg"

- Du kan lage personlig gavekort med f.eks en massasje, eller en måneskinnstur i skogen, eller en opplevelse. 

- Du kan lage en sjokoladekake eller annen type kake formet som et hjerte.

Du kan kjøpe en av følgene gaver:


En pakke melkehjerter, hjertemarshmallows fra Nille eller den vanligste gaven av dem alle: en bukett roser.

Uansett hva du velger å gjøre eller ikke gjøre for din kjære denne dagen så si hvertfall "Jeg elsker deg" til den du har kjær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.