Bakgrunn

FB

søndag 21. juli 2013

Oppslagtavle i ny versjon

Du har kanskje en ny eller godt brukt kjedelig oppslagstavle i kork og tre hjemme?
Det kan jo ikke akkurat sies at dette er et vakkert element, men praktisk er den i aller høyeste grad.

Så hvorfor ikke style den litt opp og gjøre den til din egen?
Du trenger:

Oppslagtavle
Stoff etter eget valg
Stiftemaskin som er beregnet på noe kraftigere enn papir
Eller tegnestifter som jeg har brukt



Jeg hadde en gammel hvit t-skjorte som var flekk på som jeg klippet til ryggdelen på
Fest stoffet på baksiden av tavla med stifter eller tegnestifter
Fest øyekroker på siden av tavlen for skjult oppheng med hyssing
Strekk sløyfebånd i valgfri farge over tavlen. 

Du kan gjøre den akkurat så fargerik eller enkel som du selv vil. Vil du kjøre på med Retromønster og mye farger bruker du et fargerikt stoff. Jeg ville ha det enkelt og brukte hvitt mye fordi det var det jeg hadde. Sløyfer har jeg i hopetall men turkis ble det valget falt på denne gangen. Dette er jo veldig enkelt å bytte ut senere om man vil endre en liten detalj. Du kan strekke sløyfa både på kryss og tvers og akkurat i det mønsteret du ønsker.


Her har jeg hengt opp tavlen på kjøkkenet klar for innrykk av barnetegninger og viktig informasjon.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.