Bakgrunn

FB

onsdag 29. mai 2013

Minni Mus ører!

Hvordan enkelt lage Minni Mus ører på hårbøyler:

Du trenger:

sort kartong
rosa kartong
sorte hårbøyler
saks
tusj 
blyant 


 Finn frem alt du trenger.

1. Finn et glass eller noe annet rundt du kan bruke som mal. Tegn rundt glasset med blyant, pluss på en liten flik som du skal bruke til å brette rundt selve hårbøylen. Klipp ut alle rundingen etter tegningen.

2. Gjør akkurat det samme med sløyfa, jeg fant et bilde på nettet ved å google "minnie mouse bow" og tegna på frihånd etter en jeg fant. Marker med sort tusj på kantene. Jeg brukte mørk rosa kartong men du kan også bruke lysere rosa eller rød. Eller akkurat den fargen du ønsker selvfølgelig.


For å montere sammen ørene på hårbøylene gjør du slik:

1. Brett kanten rundt hårbøylen og lim. Jeg brukte papir lim og hadde godt med lim på hver brett.

2. Snu bøylen med bretten på ørene bak og lim på sløyfen. 

3. Jeg var litt usikker på om det ville holde med bare lim og om barna som skulle få på bøylene ville pille på de så for å være sikker tok jeg tape over etterpå. For rent utseende er nok sikkert ikke dette nødvendig, men jeg ville nødig måtte stå der i selskapet og fikse fordi ørene falt fra hverandre.

Skal du lage like ører til gutter kan du jo enkelt bare droppe sløyfen. Jeg laget alle like, selv om det var en gutt i selskapet. Men han liker rosa og synes det var kjempestas- det var jo tross alt en barnebursdag med Minni Mus dekor.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.