Bakgrunn

FB

fredag 25. januar 2013

Kjøttdeig og pasta i form

Dette er en rett jeg har laget i flere år, faktisk så mange år at jeg ikke helt husker hvor jeg har fått oppskriften fra. Mye mulig den står i en oppskriftsbok jeg har stående, men bruker ikke oppskrift lenger. Den ligner litt på kjøttdeig og spagetti, for er noenlunde samme smaker og ingredienser. Men den gratineres i ovn, noe som jeg er veldig glad i. Aller mest fordi da kan jeg gjøre alt klart på dagen før jeg henter unger i barnehagen og ettermiddagskjøret begynner.


    + pastaskruer (eller annen form om du ønsker det)


Kok pasta som er passelig mengde til antall personer du skal lage, jeg bruker ha 1 liter til oss fire.
Skjær løken i små biter og stek sammen med en pakke kjøttdeig, 400 gram.
Når det er ferdig stekt, bland sammen med 2 ss hvetemel.
Når det er blandet godt sammen hell over 4 dl melk og la koke opp. 
Ha i tomatpure etter eget ønske. Jo mer pure, jo mer sterk tomatsmak.
Oppskriften sier 2 ss, men jeg har noen ganger litt mindre.


La alt koke litt sammen og tykne, derfor en har mel på kjøttdeigen først.
Bland lett sammen med pastaen før en legger over i ildfast form.
Legg over ost etter eget ønske.


Gratiner i ovn på 200 grader i 15-20 minutt til du ser osten begynner å bli brun.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.