Bakgrunn

FB

mandag 3. desember 2012

Heklelykt, oppdatert bunn!

Jeg har jo tidligere skrevet innlegg om heklelykten jeg har laget med oppskrift. Men ettersom jeg hekla endel og fikk det inn i hendene kom jeg på å bare lage min egen bunn. Utfra de maskene jeg kunne og bruker likevel på lykten.

Så her kommer oppdatert versjon av bunnen.


1. Legg opp 6 luftmasker
2. Fest siste masken i en kjedemaske
3. Hekle en enkel stav i første maske
4. Hekle en stav til i samme maske så det er to enkle staver i hver maske


1. Hekle 2 staver i hver maske til du er kommet rundt, fest på samme måte med en kjedemaske
2. Lag en dobbelstav og hekle to dobbelstaver i hver maske rundt likt som forrige omgang
3. Her ser du tydelig det er to og to masker i hver 
4. Her er jeg kommet halvveis rundt ringen


1. Fremdeles to og to doble staver i hver maske
2. Her er jeg kommet rundt og fester med en kjedemaske i første maske

Her brukte jeg et lite glass, så skal du hekle til et større glass kan du fortsette med en runde til med enten enkle eller doble staver alt ettersom. Jeg har fått spørsmål om ikke lykten blir veldig varm under, om den må stå på noe. Det har ikke jeg hatt noe problem med. Men merker på den ene som jeg har som er hekla til et barnematglass fra Nestle at hele glasset kan bli litt varmt. Noen bruker pyntesand under t-lyset, men det gjør ikke jeg.

For fortsettelsen av lykten se denne oppskriften og begynn på punkt 6.

Har du heklet denne lykten etter min oppskrift vil jeg gjerne vite det. Jeg ser av statistikken på bloggen at det innlegget er et av de mest leste så noen må jo ha prøvd seg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.