Bakgrunn

FB

mandag 5. november 2012

Shepherds Pie

Jeg har laget ny middagsrett, gjen fra de geniale sidene til Rema 1000 med oppskrifter.


Ingredienser:

1 pk kjøttdeig
1 stk gulrot
1 stk løk
1,5 ss tomatpuré
Parmesan revet
 
Potetstappe:
1 kg poteter
1,5 dl matfløte
 
Fra kjøkkenskapet:
2 ss smør
3 fedd hvitløk
2 ss olivenolje
2,5 dl grønnsaksbuljong
1 ss maizena
 
Hvis du skal lage potetstappe selv begynn med å koke potetene, bland med fløte og smør. Jeg tok den enkle løsningen og brukte potetstappe fra pose.


Skjær gulrot, løk og hviløk i terninger.


Stek til de er blanke, og ha deretter i kjøttdeigen. Stek videre til det er brunt.

 Bland grønnsaksbuljong sammen med 2,5 dl vann og 1 ss maizena med 2 ss vann

Ha i 1,5 ss tomatpure og stek videre i ett minutt.

Tilsett deretter buljongen i kjøttblandingen og la det koke i 3-5 minutter.
Til slutt har du i maizena blanda med vann og rør det inn til fyllet tykner.

Smak til med salt og pepper.

Fordel potetmosen over  kjøttfyllet i en ildfast form.

Strø over parmesan.

Stek på 200 grader i ovnen i 20 minutter til den er brun og fin på toppen.

Server gjerne med frisk persille oppå, eller en grønn salat.

Dette var knallgodt og frister veldig til gjentakelse. Ikke var det veldig vanskelig å lage heller. Tilogmed ungene spiste opp alt de fikk på tallerkenene sine. En sunn god middag for hele familien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.