Bakgrunn

FB

mandag 8. oktober 2012

Ebay




Jeg har i mange år hørt om Ebay, hørt at folk har handla der og at man kunne få fine ting veldig billig. Kvaliteten kan vel gjerne noen ganger så som så noen ganger, men det må man nesten regne med. Men man kan også gjøre kupp og finne designer vesker eller Toms sko til en god pris for eksempel.

Tenkte å lage innlegg om litt av det jeg har handla det, og det er mye forskjellig det.

Her er noen av kuppene jeg har gjort.


-Alt er lagret av linker, trykk på for å åpne-
Slips til jul til 4 åringen 10 kroner, Tubeskviser 6 kroner
Clutch lommebok til meg 27 kroner, Hårklemmer til 3 åringen 20 kroner
Superbillig stjerneskjerf til meg 13 kroner, Lyselilla dekorbånd 22 kroner for en hel rull
Dandelion wallsticker 18 kroner, Sommerfugl utstikkere til kakepynt 13 kroner
Kjempefine rosa sateng kleshengere 50 kroner, Batteri til telefonen min 19 kroner
Hjerteutstikkere til kakepynt 11 kroner, Mobildeksel og billader til telefonen min 70 kroner
Essie neglebåndsolje og blank neglelakk til 116 kroner

- Ting jeg ikke har linker til-
Clean Parfyme til 118 kroner, Mikke Mus servietter til 4 åringen for 14 kroner, Willowtree figur i gave til min søster, sett med flere små sminkevesker til 22 kroner, Toms Glittersko til 200 kroner, og lyspærer til bilen til halve prisen av i Norge. Dette er ting jeg skulle ha kjøpt uansett, men var smart nok til å sjekke prisen på Ebay før jeg handla i Norge.

Helt i starten av min "Ebay-karriere" kjøpte jeg mer småting, som stjerner som lyser i mørket til barnerommet, klistremerker til ungene, hello kitty sparebøsse, beskyttelsefilm til mobilen min, flere deksel i plast og silikon og sikkert mye andre småting jeg ikke husker eller finner linker til. Litt mer ting for å prøve ut hva jeg fant til hvilken pris og hvor lang tid det tok før jeg fikk det.

Ebay kan være veldig farlig, man kan gå inn og titte etter en ting, så finne noe annet, titte mer, ende opp med å kjøpe en ting eller tre, ting man kanskje ikke trenger, men så var det så billig. En og en ting er billig, men den totale prisen ender gjerne opp noe høyere enn først tenkt.

Har du ikke handla på Ebay før er det ikke så vanskelig. Man registrerer seg som ny Kunde, og lager en Pay Pal konto. Dette er veldig enkelt og fort gjort.

Mange før meg har laget enkle guider til ebay, så jeg har ikke tenkt å lage dette på nytt.

Her er noen:

http://www.frumaela.no/2011/07/e-bay-guide/
http://minmote.no/index.php/2009/03/shoppingguide-ebay-for-begynnere/

Noen av mine tips:
- Bruke .com da jeg føler det er flest treff og finner det jeg søker etter.
- Å velge de som sender til Norge, for det er det ikke alle som gjør.
- Huske tollgrensen på 200 kroner, koster det over det kan en be selger om å sende som gave.
- Altid bruke Buy It Now funksjonen og ikke by på ett og ett element.

Det jeg har opplevd i min ebay karriere er at portoen er veldig billig. Man kunne f.eks aldri sendt noe i Norge til 15-20 kroner. 35 kroner betalte jeg på Posten for noe lite og lett i en boblekonvolutt, det er for dyrt synes jeg. Spesielt etter de innførte inntil 2 cm, mellom 2-7 cm og over 7 cm regelen. De har vel noen fine ord for prisene er så insane høye på Posten, men saken er at det er flere og flere som er misfornøyde. Men sånn er det når de har monopol, man kan jo ikke la være å bruke de heller. Dette skulle jo ikke bli et klageinnlegg om posten, men måtte bare få det frem. Har sluttet å sende ting jeg selger for det er ingen som vil betale 80 kroner for å sende en liten jakke f.eks.

Er du ikke registrert så er det bare å sette igang og komme seg ut i jungelen. Du kommer til å bli hekta og det er kjekt. En ny verden åpenbarer seg for deg!

Lykke til og jeg kan evt bistå med litt tips eller informasjon om det er noe du lurer på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.