Bakgrunn

FB

fredag 7. september 2012

Oppvask og renhold på kjøkken

Jeg ha ryddig kjøkken når jeg lager mat, jeg klarer ikke rot og skit. Og til mitt forsvar så er det veldig mye lettere å jobbe når det er ryddig rundt meg. Litt kommer det nok av at vi ikke har mest benkeplass i verden, og litt at jeg "bare er sånn"

Oppvaskkluten er min beste venn når jeg lager mat og jeg er veldig ivrig på å tørke opp søl med en gang. Noen ganger har jeg også "arbeids-tallerken" til visper og røreredskap, akkurat som vi lærte på Heimkunnskap på Ungdomsskolen.

Så når jeg lager mat skyller jeg alt av oppvask med en gang og setter bort på disken klar for å gå i oppvaskmaskinen, eller på andre siden av vasken for å håndvaskes. Alt som kan går i maskin, uten kniver og redskaper av tre eller med tre-håndtak. Oppvaskkluten er min beste venn når jeg lager mat og jeg er veldig ivrig på å tørke opp søl med en gang.


Se så mye finere det er uten oppvask og ting stående.


Vips 2 minutter senere er alt borte og satt i maskinen. Vasken er vaska og ren.
Jeg MÅ gjøre dette med en gang, veldig sjelden jeg i det hele tatt klarer å sette meg ned å slappe av uten å ha shina kjøkkenet.

DA blir alt så mye bedre og jeg blir gladere.

Ikveld har jeg laget en nydelig Hjemmelaget Lasagne, oppskrift på denne kommer senere. Det er fredag og roen har senka seg i hjemmet. Ungene sover og sekken er pakka til eldstemann som skal på hyttetur med farmor og farfar imorgen. Minstemor på 3 år skal ha jentedag med mamma, trolig en tur på Ikea for oss to. Det får vi se imorgen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.