Bakgrunn

FB

søndag 2. september 2012

Fiskeburger

Fisk må man ha til middag. Minst 3 ganger i uken sier min mor, men vi holder oss som regel til en- eller maks to. Men så tar vi tran/omega 3 utenom, det letter samvittigheten litt....

De fleste liker jo å spise Hamburger, store som små- så hvorfor ikke kombinere det med fiskekaker og lage fiskeburger. Det er supergodt og superenkelt!


Dette trenger du:


Salat/kinakål, sylteagurk, tomat og hamburgerbrød.

Jeg har også skåret opp agurk og har en boks mais som tilbehør. Samt resten av dressingen jeg laget av denne miksen fra Knorr.


Man tar et hamburgerbrød. Legger salat, sylteagurk og dressing på bunnen.
Jeg har brukt rømme blandet med Gresk Dressing fra pose, men kan jo bruke det du liker best.

På topplokket har jeg to tynne skiver tomat.


Legg fiskekarbonaden i midten.
Vi har her brukt en noe dyrere versjon fra Coop Obs, husker desverre ikke merket.
Men de inneholder mye fisk, og det er det som er bra.

Server med tilbehøret og pommes frites.

Spis og nyt, bon apetit!

4 kommentarer:

  1. Se der var den ja... Såg god ut den. Skal til bydn til uka, så da skal jeg jammen kjøpe med meg noen fiskeburgere frå coopen

    SvarSlett
    Svar
    1. Dumme meg som ikke la merke til hva de het eller hvilket merke de var. Men de ligger i plastpakning, sort med blank folie over. Også er det pappinnpakning utenpå som dekker halve den blanke folien. Verdens beste forklaring. 4 i pakningen og de er knallgode!

      Slett
  2. Fiskeburgere er populært her hjemme også. Kjøper små hamburgerbrød som jeg legger i frysa, så har jeg alltid kjapp middag på lur. Geniale til de små fiskekakene. Bruker de store grove til poteter og saus..

    Ønsker deg en fin søndagskveld.
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har jeg og tenkt på, skulle bare hatt større frys... Også spiser som regel mine unger så mye at de trenger et stort!

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.