Bakgrunn

FB

lørdag 11. august 2012

System i kjøkkenskapet


Alle har vel et roteskap eller to. Eller en skuff hvor ting bare sleppes rett oppi, uten så mye tanke på om det kunne plasseres andre steder. Jeg hadde også et slikt sted, og det var på kjøkkenet. Og det vanskelige hjørneskapet var det som skapte hodebry for meg.


Her er før bildet, hjørneskapet på kjøkkenet. Jeg visste at det var en skam at det såg slik ut. Heldigvis at det er dører på kjøkkenet, for det ser jo ikke bra ut. Og alle som kjenner meg personlig vet at det er ikke meg, jeg er systematisk som få. Derfor måtte noe gjøres.

 

Så ved hjelp av 8 stykk 365 krukker fra Ikea og at jeg byttet om på skapene ble det system så det holder. Ikke bare er det fullt opp i beholderne, det er tilogmed skrevet på hva som er inni. Selv ikke mannfolk kan ta feil inni dette skapet nå.

Det som trengte mest en opprydning var posesupper, potetmos og alt annet som kommer i pose.
Som taco spice mix, dipmix, buljong og annet. Det ble satt oppi gjenomsiktige plasbokser og tok ikke så mye plass lenger.

 

Riktig så lekkert ble det om jeg får si det.
Krukkene er merka med Letra Tag maskina mi fra Dymo.

Jeg flyttet matbokser og det som stod i det andre skapet før inn i hjørneskapet. Litt mer system ble det, men egentlig ikke helt bra likevel. Rotet kommer nok av mangel på kjøkkenskap og plass, ikke akkurat store kjøkkenet egentlig vi har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.