Bakgrunn

FB

fredag 3. august 2012

Ny orkide


Jeg elsker orkideer, synes det er en så utrolig nydelig blomst.

Men jeg får de aldri igjen, så når de er helt avblomstret går de rett i søppelet. Bioavfallet for å være helt korrekt, med potten i restavfallet. Har prøvd en gang å få de tilbake igjen med korrekt klipping, vanning og lys. Men det ble med forsøket desverre....

Hadde i grunn ikke tenkt å kjøpe noen ny før til høsten, men kom over denne nydelige på tilbud til 100 kroner, med 2 stengler så måtte jeg slå til. Liker egentlig best når de er helhvite, også inni blomsten. Men denne var i rosa og var kjempefin.

Den er plassert på kommoden litt inn i rommet i den nydelige sølvpotten min fra Lisbeth Dahl. De skal vel egentlig ha litt mer lys, men de trives godt oppå der likevel. Lys får den jo, men ikke direkte sollys, i den grad vi har det i Sandnes.

1 kommentar:

  1. Kjempe fin orkide.. :)
    Jeg har en falsk jeg da :p
    Men det er pga ingen planter vil leve hos meg.. uansett hva jeg gjør så dreper jeg dem :/

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.