Bakgrunn

FB

tirsdag 7. august 2012

Heklehjerte

Prosjekt hekling har fått et nytt objekt og lage. Denne gangen et heklet hjerte og inspirasjon er hentet fra Silje med Hjertero.com Det er altså et hjerte det er snakk om å det er heklet i rødt for en høytid som er midt på vinteren. Noen som vil gjette hva? Ja, du gjettet sikkert rett på julen- for det er korrekt.

Forklaringer:
lm= luftmasker
fm=fastmasker
st=stav
kjm=kjedemaske
 

 
Legg opp 7 lm

 
Hekle 6 fm tilbake. Slutt med en lm

 
Snu arbeidet, hekle samme tilbake igjen.

 
Gjør dette 6 ganger til du har 7 rader med fm i en liten firkant.

 
Finn en maske midt på firkanten, hekle en dobbelst i denne.

Avslutt med lm.


Repeter til du har 7 dobbelst
Fest med en kjm i endemasken


Gjør akkurat det samme på andre siden av firkanten


Hekle fm rundt kanten på bunnen av hjertet så du får en fin kant rundt arbeidet

Voila- ferdig
Et hjerte på et par minutt.

Det er jo en stund til jul, men jeg skal hekle endel hjerter som skal brukes til et hemmelig prosjekt.
Derfor er sommeren tatt i bruk til hekling. 

Ønsker du å hekle et litt større hjerte kan du legge opp 12 lm i begynnelsen og lage 10 trippelstaver istedenfor. Da blir størrelsen perfekt til coaster til å ha under glass! Jeg tror jeg skal lage noen større også til bruk i samme prosjekt.

1 kommentar:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.