Bakgrunn

FB

fredag 29. juni 2012

Ugress


Hvem hater ikke det?
Men hva gjør en for å få bukt med det?

Finnes det en annen måte enn å rive opp, rake og kaste?
Gang på gang på gang, for det er jo ikke akkurat sånn at det vokser seint.
Har vel allerede tatt dette lille området i oppkjørselen 5 ganger minst i år.
Går ikke lange stunden før det er like stygt igjen.

Jeg har prøvd Round Up mellom steinhellene forran inngangsdøren.
Men det varer ikke så lenge det heller, så derfor har jeg ikke brukt det her enda.
Måtte jo brukt ganske mye.
Men så har noen sagt at de ugressmidlene som en kjøper på Plantasjen
er utvanna og at en må få tak i skikkelige saker på Felleskjøpet for å få bukt med det på virkelig.

Skjønner ikke hvorfor de som la asfalten ikke bare la den helt inntil muren til naboen.
De måtte jo tenke at ugress kommer opp overalt.
Selv om asfalten var inntil så ville det nok kommet opp litt løvetann
og andre uønskede grønne stygge elementer.
Men da i mindre skala såklart...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.