Bakgrunn

FB

lørdag 2. juni 2012

Enkel lakserett


Vi er inne i en "finne nye hverdagsmiddager" periode.
Da ble jeg veldig glad når fineste Tonje Merethe på sin blogg  la ut en oppskrift på en slik middag.

Når man kommer over sånne oppskrifter får jeg lyst å prøve noe nytt og setter igang selv. Noen ganger blir det helt likt som orginalen, men kan også lage min egen versjon.


Man trenger gulrøtter, fersk brokkoli, laksefileter og fullkornmakaroni.


Del broccolien i buketter 


Skjær gulrøttene i tynne skiver, jeg brukte rivjernet for å få de tynne nok.
Kan også bruke ostehøvel eller dele med kniv.

Kok brokkoli og gulrøtter lett i en gryte, trenger ikke mange minuttene.

Kok opp makaroni, så mye som du ønsker. Se på pakken. Jeg bruker 3-4 dl for 4 personer
(2 voksne og 2 barn)


Del fisken i små biter


Lag hvit saus av: 2 ss smør og 2 ss hvetemel, som spes med 4-5 dl lettmelk


Kok sausen for å fjerne melsmak og rør så den ikke klumper seg.


Bland alt oppi sausen, rør lett rundt.


Legg i ildfast form, ha strøkavring på toppen.

220*c i 10 til 15 minutt.

Vel Bekomne!!!

1 kommentar:

  1. Håper middagen falt i smak. Denne retten står på min ukesmeny, så ikke mange dagene til laksegrateng hos oss..

    Ha en fin lørdagskveld!
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.