Bakgrunn

FB

tirsdag 17. april 2012

Heklelykter

Jeg er vel ikke den første som kaster meg på hekletrenden.

Etter at jeg skrev dette innlegget om lyktene jeg fikk av min mor som var hekla så tenkte jeg virkelig at jeg måtte bare prøve. Så jeg gikk på denne oppskriften fra nettet på Hjertero og satte igang. Åpna videoer fra Garn Studio og prøvde meg frem. Resultatet ble ikke som bildene sa og jeg fikk det ikke til.

Men når jeg virkelig vil noe gir jeg ikke opp. Dette skulle jeg klare. Så jeg tenkte frem mot påskeferie hos min mor og tenkte ba henne lære meg å lage. Hun på sin side hadde ikke brukt oppskriften jeg fant, men prøvd seg frem selv siden hun kan hekle. Men jeg ville få det til etter oppskriften og hun hjalp meg.


 Så med god hjelp fra instruksjonsvideoer på nettet, min snille heklekyndige mamma og et par kvelder senere ble dette verket klart.


Jeg satte en gul sløyfe i den, og tok den med på påskelunch til en god veninne.
Hun ble kjempeglad.


Også hadde jeg to stykk i bagasjen med hjem som skal gis i forsinket bursdagsgave til min kjære svigermor. Håper å imponere henne med at jeg har gjort det helt selv.

Så gjenstår det å se om jeg har glemt hvordan, eller om jeg kan gjøre det igjen ved en senere anledning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.