Bakgrunn

FB

onsdag 22. februar 2012

Nysteikte boller!

Hva er vel bedre på en regntung onsdag enn å lage skoleboller?

Hadde kjøpt inn en ferdigpakke med boller fra Regal til helgen som var. Det var jo Fastelavenssøndag, men vi hadde så mye rester etter 4 års dag lørdag at jeg stod over og lage de. Tenkte å ta det en annen dag. Idag var det ingenting annet stort på planen, og med to unger i barnehagen så var det bare å smelle sammen 2 pakker gjær, posen med mel og alt innhold og lunka vann.


Her er det ferdige resultatet, 9 boller med vaniljekrem i og 10 boller uten som skal jeg skal piske krem til og lage forsinka Fastelavensboller av.

Og såklart med prøvesmaking.

Jeg synes det er så enkelt med ferdigposer. Ikke minst er det billig, da denne posen jeg laga av ble kjøpt til ti kroner. Man kan ikke finne alle ingrediensene man trenger til den billigere annet sted.
Enda en grunn til at jeg bruker pose er at jeg er ingen gjærbakstdame, så om det blir mislykket har jeg ikke brukt så mye tid på det.

Men resultatet ble superbra om jeg skal si det selv, håper mann og barn blir glade når de kommer hjem fra jobb og barnehage.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.