Bakgrunn

FB

fredag 27. januar 2012

Klesvask!

Jeg vasker ofte klær, går som regel en maskin til dagen minst. Også vasker jeg heller mye en dag, for å få unna det meste i skittentøyskurven. Det beste med nyvaska klær er jo lukten, så jeg gikk på jakt etter nytt skyllemiddel.

Før brukte jeg Blenda Sensitive sin, men det lukter jo ingenting. Jeg begynte å bruke det da eldste ble født og ikke ville bruke parfymert skyllemiddel. Men nå som ungene er så store ville jeg ha noe med lukt igjen. Selv om jeg enda vasker deres klær med Blenda Sensitive sitt.

Men uansett, jeg kjøpte først et annet i Softlan sitt merke som overhodet ikke var noe godt. Det var på tikroners tilbud på Maxi, og skjønner jo hvorfor de satte det ned for å si det sånn. Så fant jeg dette:


Det er i samme serien som jeg bruker vaskemiddelet til støvtørk og gulv. Og det lukter rett og slett nydelig.

Så nå lukter klærne igjen kjempegodt!!

Ett annet tips med klesvask er å ha flere skittentøyskurver og sortere farger og grader allerede når man legger tøyet til vask. Hvis du i tillegg passer på hvilke klær du bruker, type lyst undertøy ene uken og mørkt andre uken- så er det mye lettere og komme gjennom haugene med klær. 


Jeg sorterer slik:

- Håndkler og kluter- 60 grader
- Sengetøy- 60 grader
- Barnetøy- 40 grader, noen ganger 60
- Undertøy (sokker og truser) - 60 grader
- Mørkt tøy, bukser og t-skjorter- 40 grader
- Lyst tøy, topper og gensere- 40 grader
- Farga tøy, delsortert i matchende farger- 40 grader

Når det er sortert rett med en gang går også klesvasken som en lek. Jeg har 3-delt skittentøyskurv, mer om denne når innlegg om vaskerommet kommer fra februar av.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.